Zhruba polovina obyvatel ČR vybírá dovolenou dle fotek
Najít nejlepší dovolenou není vždy zrovna jednoduché. Mnohdy volíme na základě zkušeností jiných, často také podle konkrétní lokality. Až neuvěřitelný je ovšem fakt, že zhruba polovina lidí vybírá dovolenou podle fotografií. 90 % přitom sdílí své zážitky přímo na sociálních sítích. Aspoň takové byly výsledky průzkumu platformy Worldee.com. My se nejen na tuto skutečnost podíváme podrobněji v následujících řádcích.
Fotka jako neuvěřitelné lákadlo
Celkem zajímavý je především fakt, že až 49 % lidí vyrazilo na dovolenou jen kvůli fotografii, již předtím někde shlédli. 53 % respondentů se vydalo na ono místo skrze to, aby si lokalitu mohli vyfotografovat. Ostatně fotografie patří mezi základní a pro mnohé nejdůležitější suvenýry z cest. Samotného průzkumu se zúčastnilo celkem 600 respondentů.
Zdroj obrázku: Pixabay.com
Fotoaparát se už na dovolenou moc nevozí
Pamatujete si doby, kdy se na dovolenou běžně bral fotoaparát? Pokud ano, pak určitě nepočítejte s tím, že to funguje podobně. Většina lidí si vystačí pohodlně s mobilním telefonem. Je mnohem skladnější a z hlediska rychlé manipulace praktičtější. Z pohledu kvality fotografií se mobilní telefony dokonale vyrovnají fotoaparátům, mnohé je dokonce předčí. Více než polovina respondentů tvrdila, že velká zrcadlovka je na cestách spíše něčím, co zavazí, než že by pomohlo. Pouze 17 % dotázaných nezastává názor, že fotografie z obou zařízení jsou srovnatelné.
Většina fotek putuje na Instagram
Právě na Instagram postuje fotografie celkem 79 % lidí, 57 % fotky zveřejní na Facebooku. Online galerie vyhledá jen 10 % lidí. Stejné procento lidí se svými fotografiemi nepochlubí fakticky vůbec. 48 % respondentů jde do zveřejnění jen tehdy, považují-li fotky za skutečně zdařilé. Na fotografiích se nejčastěji objevují krajiny, a to z 87 %. Na druhém místě jsou památky, a to ze 67 %.
Zdroj dat: Worldee.com
Zdroj náhledového obrázku: Pixabay.com
Cestování mě baví. V mnohých lokalitách jsem už byl a rád se s vámi podělím o své zážitky.