Senioři cestují více, cestovky jim nabízí slevy!
Dle cestovních kanceláří patří senioři k stále důležitější sortě jejich zákazníků. Dnes se jejich podíl na celkovém počtu pohybuje okolo pětiny až třetiny. Jedním z vysvětleních je i to, že do důchodu dnes odcházejí ti, kdož jsou zvyklí více cestovat než generace před nimi. Právě proto se cestovky také orientují na různé slevy pro seniory a podobně. Pojďme se na tuto problematiku podívat detailněji.
Mezi seniory vede Bulharsko
Cestovní kanceláře a agentury tedy zaznamenávají v průměru okolo 20 % lidí nad 55 let mezi svými zákazníky. U skupiny nad 65 let je to pak 10–12 %. A kam nejvíce tito lidé jezdí? Nejoblíbenějšími destinacemi jsou Bulharsko a Turecko. Dá se však říci, že jde o více či méně trendy u všech věkových kategorií. Překvapením však je, že starší lidé také cestují hojně do Rakouska, nejvíce pak do Salcburska.
Jsou zvyklí více cestovat
Jedním z důvodů je i to, že lidé, kteří se nyní dostávají do důchodového věku, jsou více zvyklí na cestování. V produktivním věku jej mohli využívat a mají s ním tedy větší zkušenosti. Například oproti generaci před nimi jsou tedy zcestovalejší. Na tyto skutečnosti reagují však i cestovní kanceláře, co se marketingu a slevových akcí týče. Upravují destinace, aby byly vhodné pro starší lidi, nebo nabízejí členství v klubech, které jim přinese řadu slev i výhod. U některých společností se mohou důchodci dočkat i 45% slevy.
Destinace? Výběr ovlivní třeba i let
Obecně se však senioři nikterak nevymykají jiným věkovým skupinám. Jinak řečeno – destinace si nevybírají nikterak odlišně od jiných. Je však pravda, že volbu mohou ovlivnit skutečnosti, které u jiných hrají menší roli. Například délka a náročnost letu či jiného cestování, zázemí hotelu, lékařská péče a nebo charakter vyžití v lokalitě.