Rychlost není hlavním měřítkem. Jak si tedy vybírají auto mileniálové?

Auto Řidičský průkaz pro skupinu B změní pravidla

V paměti mají ještě pevnou linku, walkmana nebo třeba VHSky. Řeč je o mileniálech nebo taky o generaci Y. Skupina, kterou se rozumí lidé narozeni od osmdesátých let do roku 2000. Internet jim už od dětství koluje v krvi a je nedílnou součástí jejich životů. I díky tomu, že se celkem rychle dokáží přizpůsobit technickému pokroku, se při koupi nových věcí dívají na poněkud jiná měřítka než jejich rodiče nebo prarodiče. Podle čeho si milovníci technologií a sociálních sítí vybírají automobil?

Čím rychlejší, tím lepší?

Jedním z hlavních faktorů při výběru auta bývá design, nikoliv rychlost. Mileniálové vnímají výběr auta podobně jako oblečení – tedy jako vyjádření své osobnosti, charakteru a stylu. Muži si nechtějí kupovat na první pohled ženská auta, dámy vedle sebe naopak chtějí mít trendy „doplněk“. Rozhodující následně bývá konektivita, audiosystém a zábavní funkce. Všechny technologie hezky na jednom místě snadno dostupné.

Méně mít, více žít

„Méně mít, více žít,“ heslo, které je blízké nejednomu mileniálovi. A i proto si generace Y oblíbila novinku v podobě tzv. carsharingu, tedy sdílení auta. Počet Čechů a Češek, kteří tuto službu využívají se zvýšil o více než padesát procent. Vyplývá to z informací zveřejněných největšími společnostmi, které sdílení aut na trhu nabízí.

Carsharing se vyplatí v případě, kdy necestujete každý den a nepotřebujete mít auto neustále při ruce. Sdílení aut je nejenom ekonomické, ale i ekologické – a právě životní prostředí je pro tuto generaci velkým tématem. Carsharing podporuje myšlenku toho, že auto nepotřebujeme vlastnit, naopak se bez něho docela dobře obejdeme, protože na většinu míst ve větších městech lze dojet hromadnou dopravou či právě sdíleným autem.

autoFoto: Pixabay

Hluboko do kapsy

Mládí je krásné v mnoha věcech, bohužel jde velmi často ruku v ruce s nedostatkem financí a neustálým kontrolováním peněženky. Málokterý student si tak může dovolit koupit nový vůz. Jedním z možných řešení je operativní leasing, díky čemuž se můžete vyhnout platbě vysoké částky najednou. „Můžete získat nejen nové auto k pronájmu, ale také asistenční službu k dispozici 24 hodin denně, a osobního Account manažera, který rád pomůže v různých situacích a zodpoví veškeré dotazy. Nemusíte se obávat ani nepředvídatelných nákladů, riziko na sebe totiž bere poskytovatel operativního leasingu. Neplatíte nic dopředu a splácíte jen domluvené fixní měsíční splátky. V ceně je servis auta, pojištění, asistence, STK i dálniční známka,“ vysvětluje Monika Vocílková ze společnosti Arval.

Nepodcenit přípravu

Jestli by se starší lidé měli od mileniálů něco naučit, tak je to rozhodně důkladná příprava a rešerše, kterou generace Y nepodceňuje! Porovnává konkurenci a čerpá zkušenosti prostřednictvím recenzí. Její obchodní chování donutilo firmy orientovat se na online zákazníky, kteří jsou pro ně klíčoví. Není tak žádnou novinkou, že se automobilový trh přesunul i weby a na sociální sítě.

Interiér plný vychytávek

Technologie jsou všude kolem nás, a tak není divu, že je mladí lidé vyžadují a vyhledávají i v interiéru aut. A to především pro usnadnění cestování a pohodu během jízdy. Rozhodujícím faktorem může být například parkovací kamera do zpětného zrcátka, rychlonabíječka, bezdrátové Bluetooth nebo i lednička do auta, kterou ocení nejenom rodiče s dětmi. A která vychytávka nemůže chybět v tom vašem?

Zdroje info: flowee.cz, auto-mania.cz, arval.cz

Náhledové foto: Pixabay

Radek Štěpán

Cestování mě baví. V mnohých lokalitách jsem už byl a rád se s vámi podělím o své zážitky.