Obchodníci mají novou past na lidi: V noci zdražují. Dělá to i známý fastfoodový řetězec

Noční ceny v McDonald's, Noční ceny rychlého občerstvení, Ceny McDonald's v Praze, Půlnoční chutě na rychlé občerstvení, Dynamické cenové strategie

Obchodníci mají novou past na lidi: V noci zdražují. Dělá to i známý fastfoodový řetězec. Máte v noci chuť na něco dobrého nebo si potřebujete doplnit domácí zásoby? Pak se připravte na vyšší ceny. Personál různých řetězců totiž bývá také za noční směny lépe placený – tak proč to nepřenést na zákazníka?

Přemýšleli jste někdy nad tím, proč se vám zdá, že noční rychlé občerstvení v McDonald’s v Praze vám peněženku prohne více než ve dne? Ne, není to náhoda. Ceny po západu slunce opravdu leckde rostou, a to zejména v centru města. Může se jednat o férovou obchodní strategii, nebo jde o zneužívání nočních sov?

Noční ceny: Co se děje v pražském McDonald’s?

Pokud jste navštívili rušný McDonald’s v Revoluční ulici nedaleko Dlouhé – centra rušného nočního života v Praze – možná jste si všimli něčeho zvláštního. Burger, který přes den stojí 179 Kč, může v noci vyskočit na 199 Kč. A není sám. Tato dynamická cenová politika platí pro různé položky, a to zejména o víkendech, kdy se v pozdních nočních hodinách davy návštěvníků prudce zvyšují.

Burger Obchodníci mají novou past na lidi: V noci zdražují

Foto: Pixabay

Společnost McDonald’s tento cenový přístup potvrdila a poukázala na vyšší provozní náklady v nočních hodinách. A ačkoli tato praxe není v potravinářském průmyslu úplnou novinkou, u nás na něco takového rozhodně nejsme zvyklí.

Jsou ceny v nočních hodinách spravedlivé, nebo vykořisťující?

Zákazníkům se může zdražení nočního občerstvení zdát nespravedlivé, zejména těm, kteří navštěvují McDonald’s jako zastávku po večírku nebo třeba po dlouhé sméně v práci (a nic jiného už zkrátka otevřeného nenajdou). Na druhou stranu podniky argumentují, že vyšší ceny v nočních špičkách jsou nutným kompromisem pro udržení stále stejné kvality provozu služeb.

Tento cenový model také odpovídá tzv. dynamickým cenovým strategiím, kdy se ceny mění v závislosti na poptávce, denní době a provozních nákladech. Není to nepodobné tomu, co vidíte u cen taxíků v době dopravní špičky nebo u hotelových cen v turisticky nejvytíženějších obdobích. A bohužel je vše zcela legální – pokud je totiž zákazník o cenách předem informován, je vše v pořádku.

 

Zdroj: vlastní zkušenost, https://www.foxbusiness.com/media/wendys-roll-uber-style-surge-pricing-menu-prices-fluctuating-based-demand, https://edition.cnn.com/2024/02/28/business/wendys-dynamic-pricing-surge-explained/index.html

Náhledové foto: Dalle

Opravdu ráda cestuji - většinou s kompasem v ruce, ale občas i prstem po mapě. A o všechny zajímavosti, které na cestách potkám, se s vámi ráda podělím.