Jen se díváte a nenakupujete? V tomhle obchodě vás za to pěkně zkasírují, neperspektivní zákazníky tu totiž nemají rádi

Jen se díváte a nenakupujete? V tomhle obchodě vás za to pěkně zkasírují, neperspektivní zákazníky tu totiž nemají rádi. Představte si, že vstoupíte do okouzlujícího obchodu s lahůdkami v Barceloně a zjistíte, že jen za svou přítomnost a zvědavost si pěkně připlatíte. Ano, přesně tak – právě tohle pravidlo se rozhodl zavést Queviures Múrria, kultovní obchod s nejrůznějšími delikatesami.

Cílem této politiky je odradit „neperspektivní zákazníky“ a zajistit, aby výrobky obchodu ocenili skuteční kupující. Ačkoli zatím nebyl žádný návštěvník zpoplatněn, opatření výrazně snížilo počet „nezvaných hostů.“

Kam se podívat (anebo také ne)

Queviures Múrria, kultovní obchod s lahůdkami, poprvé otevřel své dveře v roce 1898. Jeho historická fasáda a původní mahagonový nábytek stále uchvacují kolemjdoucí a výkladní pult a značení z 20. let minulého století vyvolávají pocit nostalgie. Přestože obchod nabízí řadu vynikajících lahůdek, mnozí návštěvníci se do něj hrnou pouze proto, aby obdivovali jeho interiér a atmosféru, aniž by v něm měli v úmyslu nakupovat. Toto chování tak dlouho pokoušelo trpělivost vedení prodejny, až nakonec vedlo k zavedení nových pravidel.

Foto: Pixabay

Rozhodnutí vybírat poplatek 5 eur (přibližně 118 korun) za pouhou návštěvu nebo pořízení fotografií se může zpočátku zdát překvapivé nebo dokonce kontroverzní. Vrhá však světlo na problémy, kterým čelí malé podniky, zejména ty s jedinečnou a specializovanou nabídkou výrobků. Pro obchody, jako je Queviures Múrria, kde jsou kvalita a řemeslné zpracování na prvním místě, se stává přilákání seriózních zákazníků životně důležitým pro jejich přežití.

Poplatek vyvolal rozporuplné reakce

Cílem poplatku je odradit návštěvníky od nakupování ve výlohách a povzbudit je, aby zvážili nákup, a ocenit čas, úsilí a zdroje investované do udržování autenticity a vysokých standardů obchodu. Ne všichni návštěvníci však toto rozhodnutí vítají. A jak jste na tom vy? Máte pro majitele obchodu pochopení nebo podle vás překročil své kompetence?

Zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/cestovani-historicky-obchod-v-barcelone-zavedl-poplatek-pro-navstevniky-kteri-se-jen-divaji-40437649, https://www.colmadomurria.com/

Náhledové foto: Pixabay

Opravdu ráda cestuji - většinou s kompasem v ruce, ale občas i prstem po mapě. A o všechny zajímavosti, které na cestách potkám, se s vámi ráda podělím.