Jak přivést více návštěvníků do muzeí a galerií i během současné komplikované situace? Jedno inovativní řešení vévodí všem
Digitalizace, nové technologie, důraz na zážitek, storytelling – to jsou podle aktuálních průzkumů ty mantry úspěchu muzeí a galerií v současné době plné změn.
Inovativní přeshraniční projekt, sdružující mnoho subjektů, je proto zaměřen zejména na digitalizaci v muzeích a galeriích. Většina těchto institucí na obou stranách hranice již digitální nástroje využívá.
Jak bude vypadat novodobá návštěva galerie?
„Doba klasické mediace skončila,“ uvedla Herta Neiss z univerzity v Linci. „V současnosti je to o příbězích, které je potřeba vyprávět v mnoha podobách. Jde o to nabídnout návštěvníkům zážitek.“
„Zavedení prvků digitalizace v muzeích a galeriích je velkým krokem k přilákání více, zejména mladých, návštěvníků do těchto objektů a k oživení muzeí,“ domnívá se vedoucí manažerka projektu Stanislava Pachrová.
Foto: ČTK
Na co se můžeme těšit
Podle všeho se může jednat třeba o virtuální prohlídky nebo zařazení technologicky sofistikovaných expozic. Koneckonců – už dnes se můžete na podobný projekt podívat. Ukázkovým příkladem je Muzeum nové generace ve Žďáře nad Sázavou, které se stalo držitelem ocenění Živa award za nejkreativnější muzeum ve střední Evropě.
Návštěvníci v něm mohou mimo jiné listovat virtuální kronikou nebo využít během prohlídky audioprůvodce s hlasem cisterciáckého mnicha. V budoucnosti se budete tento projekt věnovat tématům online marketingu, storytellingu, využívání videí nebo grafickému designu webu.
Líbila by se vám takto postavená galerie nebo muzeum anebo stále dáváte přednost tradičním návštěvám? Osobně si umíme představit, že by bylo obojí možné velmi dobře zkombinovat – a co vy?
Náhledové foto: ČTK
Zdroj: Klíčem k úspěchu muzeí a galerií je digitalizace | Protext – PR služby ČTK
Opravdu ráda cestuji - většinou s kompasem v ruce, ale občas i prstem po mapě. A o všechny zajímavosti, které na cestách potkám, se s vámi ráda podělím.