Horská služba varuje před novým nešvarem: Stojí čas i peníze
Zimní pobyty na horách jsou v plném proudu a spousta z nás si chce užívat pohody na sjezdovkách i mimo ně. Často jsou lidé vybavení tou nejmodernější technikou. Ta může být vynikajícím pomocníkem, ale často také špatným sluhou. Jedná se především o zařízení upozorňující na nebezpečí pádu. To může situaci vyhodnotit velmi špatně a na světě je výjezd záchranářů, který stojí nemalé peníze a také marní čas.
Nová elektronika umí doslova divy
A to ve všech směrech. Mobilní telefony, chytré náramky či chytré hodinky jsou opatřeny řadou bezpečnostních funkcí a aplikací, které mohou člověku zachránit život. Známá je především funkce upozorňující na nebezpečí pádu. Ta ale může situaci vyhodnotit jako naléhavou i v případě, že se člověku vůbec nic nestalo.
Pád lyžaře v Jánských Lázních a zbytečný výjezd záchranářů
Lyžař se v Jánských Lázních po svém pádu pouze oprášil a jel dál. Vůbec však nevěděl, že jeho zařízení spustilo doslova řetězovou reakci. Bezpečnostní systém v jeho chytrém zařízení situaci vyhodnotil jako nouzovou. Tím pádem dostali záchranáři zprávu a vyrazili do terénu. Brázdili sjezdovku křížem krážem, nicméně turistu najít nemohli. Navíc ještě nějaký všímavý turista zpravil média, že se stala nějaká nehoda. Záchranáři ale vyjet museli. Nastala totiž situace označovaná jako Dopravní nehoda nikdo nekomunikuje.
Záchranáři prosí o spolupráci
Hodně důležité je především správné nastavení parametrů v oněch chytrých zařízeních. Musí tak dojít o omezení nebo úplnému zamezení zasílání výzev. Důležité je především to, aby lidé reagovali na zpětná volání záchranářů HS. Ta volá z dispečerských telefonů, čísla tudíž nejsou tísňová, ale přímo adresná od HS. Jestliže člověk nahlásí nehodu, úraz nebo pohřešování na číslo +4201210 nebo 155, musí očekávat příchozí hovor.
https://www.zachrankaapp.cz/cs/faq
Náhledové foto: Pixabay
Cestování mě baví. V mnohých lokalitách jsem už byl a rád se s vámi podělím o své zážitky.