Fischer a Exim Tours stornovaly všechny letní zájezdy. Znamená to, že asi dovolená nebude

Itálie

V pátek 22. května oznámily dvě velké české cestovní kanceláře, že plošně ruší všechny zájezdy plánované na červenec a srpen 2020. Jedná se o velice radikální řešení, které pravděpodobně vnese novou dynamiku do segmentu cestovního ruchu paralyzovaného restrikcemi spojenými s celosvětovou pandemií koronaviru. Pro klienty těchto cestovních kanceláří se jedná o vítaný krok, který jim značně usnadní situaci v tomto období nejistoty. Budou podobně reagovat i další cestovní kanceláře?

Koronavirus a vouchery

Vláda se rozhodla vyřešit chaos způsobený uzavřením hranic a zákazem cestování zákonem, pro který se vžil název „lex voucher“. Tento zákon měl jednak poskytnout cestovním kancelářím jistou ochranu před okamžitým krachem, který by jim reálně hrozil, a současně nepřenést veškerou tíhu problému s cestováním na bedra jejich klientů. Podle tohoto zákona má cestovní kancelář právo nabídnout klientovi, který se rozhodne zájez zrušit, místo vrácení peněz poukaz na dovolenou, který si může vybrat do konce příštích prázdnin.

Ačkoliv tento zákon alespoň do jisté míry stabilizoval situaci, je také terčem kritiky. Klientům se často nelíbí, že jsou povinni uhradit stornopoplatky. V této situaci se cestovní kanceláře Fischer a Exim Tours rozhodly „vystoupit z davu“ a stornopoplatky klientům de-facto odpustit.

02_croatia

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Fischer a Exim zasahují

Tyto dvě cestovní kanceláře se rozhodly plošně zrušit veškeré plánované zájezdy v období července a srpna. Tímto krokem sňaly z klientů povinnost platby stornopoplatků a ti tak dostanou voucher v plné výši ceny původního pobytu.

Neznamená to však, že by Fischer a Exim rezignovaly na letošní sezónu, která – jak se zdá – přece jen není úplně ztracená. Země jako Chorvatsko, Řecko, Bulharsko či Rakousko budou pravděpodobně pro turisty otevřené, a ani z české strany nebudou pro občany platit omezení v podobě povinných testů nebo karantény při návratu. Bude tedy na zákaznících, zda se rozhodnou využít voucher již letos, pro cesty do některé z „bezpečných“ destinací, anebo zda počkají na další sezónu.

K tomuto kroku se obě cestovní kanceláře odhodlaly i díky tomu, že obě mají zázemí silného partnera v podobě německé skupiny Rewe. Slibují si od něj nepochybně také zvýšení prestiže a posílení své pozice na českém trhu. Bude však zajímavé sledovat, jestli budou i ostatní cestovní kanceláře na tento krok reagovat stejně. Logika konkurenčního boje jim bude pravděpodobně velet tento přístup napodobit. Pro klienty se nepochybně jedná o dobrou zprávu.

Zdroj náhledového obrázku: Pixabay.com