Česká železnice uchvátila Velkou Británii
Populární zpravodajský serves The Guardian před časem zveřejnil seznam deseti železničních tratí Evropy, které jsou podle něj vůbec nejkrásnější. Ve výběru se objevila také česká stopa v podobě železniční tratě vedoucí z Karlových Varů do Mariánských Lázní. Čím si srdce zahraničních novinářů tato jednokolejka vlastně získala? Pod našimi křídly existuje klenot, o kterém možná ani nevíte.
Trať uspěla díky krásné přírodní scenérii
Britský server The Guardian se ve výběru deseti nejkrásnějších železničních tratí Evropy rozhodl ocenit českého zástupce zejména proto, že protíná nádhernou kopcovitou krajinu v blízkosti řeky Teplá. Novináři ji zároveň srovnávají s úsekem vedoucím z Martigny do Chamonix podél francouzsko-švýcarských hranic. Taková slova chvály ani nikdo z obyvatel České republiky neočekával, zvláště proto, že železniční tratě se u nás dlouhodobě netěší příliš velké popularitě.
Nicméně jednokolejka spojují dvě nejvyhledávanější lázeňská města u nás má cestujícím opravdu co nabídnout. V provozu je již od roku 1898 a byla zhotovena ještě za vlády Habsburků. Údajně ji využíval i sám císař Franz Josef. Měří celkem 56 kilometrů a vlak nabírá cestující v jednadvaceti stanicích. V průběhu roku 2021 má být podle dopravního podniku přistavěna ještě jedna zastávka přímo u karlovarské hokejové arény.
Železnice v Tepličce u Karlových Varů: Zdroj fotografie: commons.wikimedia.org
Práce na stavbě trati trvaly po dobu dvou let
Železniční trať oceněná serverem The Guardian vyniká nejen krásnou okolní krajinou, ale také z hlediska technického. Ohromné množství dělníků se na její stavbě podílelo po dobu tří let, celkem 700 jich dokonce bylo původem z Itálie. Během tohoto období museli čelit řadě překážek. Bylo nutné například zhotovení sedmi tunelů, jejichž ražbu si bez použití moderních technologií vůbec nedokážeme představit.
Stanice v Tepličce u Karlových Varů: Zdroj fotografie: commons.wikimedia.org
Zdroj úvodní náhledové fotografie: Pixabay.com