Dovolená
14/05/2018
Kategorie: Cestovní rady, Novinky

Jak reklamovat dovolenou

Spousta lidí si na dovolenou šetří i celý rok.  Ne vždy ale dovolená odpovídá představám.  Může se stát, že dostanete v hotelu jiný pokoj, nemáte slibovaný výhled, jak bylo uvedeno. Co tedy dělat, když realita neodpovídá tomu, co bylo ve smlouvě?

Reklamaci proveďte ihned po příjezdu

Pokud narazíte na něco, co neodpovídá smlouvě o vašem zájezdu, vytkněte vady u cestovní kanceláře nebo cestovní agentury ihned a bez odkladu a to nejpozději do jednoho měsíce od skončení zájezdu.  V opačném případě by totiž soud nemusel nárok na slevu přiznat.  K vaší reklamaci dovolené by se pak cestovní kancelář měla vyjádřit do 30 dnů. V případě, že s jejím stanoviskem nebudete souhlasit, můžete se domáhat svého práva přes občanské soudní řízení nebo se ještě před řízením obrátit na Českou obchodní inspekci a to s žádostí o vyřešení sporu v mimosoudní rovině.

Poraďte se Frankfurtskou tabulkou slev

Cestovní kanceláře odpovídají za splnění povinností ze smlouvy o zájezdu a to bez ohledu na to, jestli služby poskytuje třeba hotel.  To znamená, že pokud dostanete v hotelu jiný pokoj, než jak bylo přislíbeno ve smlouvě, nemůže vám po vaší stížnosti následně cestovní kancelář tvrdit, že s tím nemá nic společného. Co se týká  následných slev, není to jednoznačně dané. Sleva by měla být přiměřená rozsahu a doby trvání vady. Kolik sleva činí, v tom vám může pomoci tzv. Frankfurtská tabulka, kterou je možné dohledat i na internetu. Tabulka sice není právně závazná, ale obecně se k ní přihlíží.

 A teď trochu konkrétněji

Co dělat, když zjistíte, že zájezd nemá vlastnosti, o kterých jste byli cestovní kanceláři ujištěni? Tedy přislíbená strava 5x denně je jen 3x; pokoj není s výhledem na moře, ale do zahrad; sociální zařízení není hygienicky dostačující? Nejprve vady vždy zdokumentujte a zajistěte nezávislé svědky. Např.  potvrzení od recepce hotelu, že pokoj není s výhledem na moře. Poté kontaktujte delegáta cestovní kanceláře a sdělte mu nejlépe v písemné podobě ve dvou vyhotoveních vaši stížnost a podpis převzetí, co je jinak než mělo původně být.  CK by měla sjednat nápravu, jestliže k nápravě nedojde, pak cestovní kancelář musí uhradit náklady, jež jste k tomuto sjednání vynaložili.

Vložit komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *